Stranddag

Idag har jag varit på stranden igen, fast inte solat utan grillat. Jag var där med den brittiska tjejen och en massa andra britter, så jag var lite udda som var svensk där, haha. Vi åkte och köpte mat tillsammans, och jag åt en vegetarisk hamburgare som var rätt god. Vädret var fint så det var trevligt.

Mindre trevligt var min fot. Jag fick nämligen en blåsa mellan stortån och "pektån" pga mina flip flops och när vi gick i sanden kom det sand IN I blåsan! Det gjorde ont som tusan och det fanns inget annat att göra än att riva av allt skin på blåsan och tvätta rent det. Det gjorde ont som in i helskotta och såg inte så värst kul ut heller. Nu kan jag knappt gå på foten utan får hoppa fram på hälarna.

Ikväll ska jag och de holländska tjejerna på bio, vilket jag skrev igår. Hm, jag kom precis på att jag borde kanske skriva ut vilken tid det är när jag skriver mina inlägg. Bara för att mina kära läsare ska kunna hålla koll på vad jag pysslar med under rätt tider av dygnet, eller något sånt. Nu är klockan i alla fall ungefär halv sex på eftermiddagen här, vilket innebär halv nio på morgonen i Sverige.

Och nu ska jag nog duscha en snabbis och eventuellt laga någon mat senare, men är inte speciellt hungrig, men det kanske kommer. Tjipp och hej!

Förresten! Jag har fått en familj nu, jag ska gå till hq i morgon och få informationen om dem, så spännande! Och jag har varit och hämtat mitt rosa bankkort också. Det är superfint! Plus att jag växlade in mina resecheckar på banken också. De tog ingen avgift för det, så det var super. Plus att de satte in det mesta direkt på kontot, så jag inte släpar runt med för mycket cash i plånboken. Toppenbra!


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter skönt! Jag vill också ligga på stranden!!

2008-12-09 @ 11:43:02
Postat av: Emily

Aj, den där blåsan lät inget vidare! Ush, hoppas det går över snart!

2008-12-09 @ 16:22:59
URL: http://emsypemsy.blogg.se/
Postat av: Mammica

Hoppas att det är en trevlig familj de har hittat åt dig! Ska bli spännande att höra mer.

Blåsor på fötterna är inte kul, du får nog skaffa ett extraskinn (eller strumpor) innan de är alldeles fördärvade.

Huvudräkning... Om det skiljer tio timmar och klockan är halv sex i AU vad är den då i SE? Inte halv nio...

Kramar!

2008-12-09 @ 19:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0