Strand och matprat

Idag var jag inne i city (ja, Mammica, de kallar Sydneys centrum för city!) för att hälsa på hos hq. Hon fixade så att jag kan logga in på deras medlemssida, vilket jag inte kunnat innan, och jag frågade även hur det egentligen fungerar med specialmat. Min värdmamma kommer eventuellt få ett samtal från dem för att reda ut saker och ting, för hon sa nämligen att hon och jag skulle dela på mina matkostnader, men vi får se hur det blir.


Därefter tog jag färjan till Manly Beach igen och där mötte jag upp deras tyska au pair. Pojkarna hade varit där också under förmiddagen, men de åkte hem precis innan jag kom dit. Vi var i alla fall på stranden i några timmar innan vi tog bussen tillbaka hem. Jag tror jag lyckades bättra på min färg ännu en bit, även om jag är försiktig och har massa solkräm på mig.


Nu kom mamman precis och pratade med mig. Jag tror hon tog lite illa upp för att jag hade pratat med hq om maten, och visst, det kan jag förstå, men hon verkade inte ta till sig vad jag påpekade förra gången jag tog upp matproblemet. Men nu har hon köpt bönor och linser till mig, så nu får jag försöka göra något vettigt av det också. Jag måste skriva till min Cádiz-familj och be dem om receptet på linssoppan jag åt där. Det får bli mitt nästa projekt.


Kommentarer
Postat av: Emily

Jordskalv här imorse!! Helkonstigt att vakna av att man studsar upp och ner i sängen och att det dånar. Pappa blev nog lite orolig för han smsade vid nio och undrade om böckerna stod kvar i bokhyllan. Jag har ju knappt några böcker i bokhyllan...



Sola lungt där nere så att du inte blir gammal i hyn i förtid!

2008-12-16 @ 17:14:22
URL: http://emsypemsy.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag märkte inte heller av det, men mamma gjorde tydligen. Hon trodde att det var tåget som kom :P Jag har ett gott recept på kikärtsburgare om du vill ha?

2008-12-17 @ 08:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0