Onsdag natt

23.50 Onsdag

Klockan är läggdags, men jag tänkte uppdatera här ändå.

Idag har jag bara varit hemma och gjort ingenting, fast det är rätt skönt det också faktiskt.

Jag gjorde en egen pastasås idag, eller egen är väl inte helt sant, men nästan i alla fall. Jag använde mig av en färdig pastasås (egentligen bara tomatsås) plus en som jag redan testat med oliver i, och så kokade jag ärtor (inte vanliga frysta, utan torkade eller vad de var, de skulle kokas i en halvtimme) och la även i en burk kidneybönor. Så där fick jag en proteinbomb till lunch. Plus att jag gjorde så mycket att det räckte till oss fyra som åt middag senare på kvällen. Någon dag har jag tänkt göra en tortilla de patatas, för då får jag också massa protein och nyttigheter. Dessutom hittade jag ett recept på en paj som jag tror är god, så det blir det nog också någon dag. Om allting finns här hemma vill säga, annars måste jag ut och handla det innan jag påbörjar min matlagning.

Men Sara, du får gärna ge mig receptet på, vad det nu var, jag minns inte, haha. Alla recept mottaget gärna förresten!

Ikväll har jag lärt mig koreanska. Okej, jag har väl inte lärt mig det, men jag har lärt mig alla tecken (inte utantill, men nästan) och jag har lärt mig hur det skrivna språket fungerar. Vi har haft lite språkutbyte här, jag och den koreanska tjejen. Jag lär henne svenska, och hon lär mig koreanska. Fast koreanska är lite svårare än svenska måste erkännas. Även om det är fruktansvärt roligt att sitta och pussla med alla tecken hit och dit!

Men nu ska jag nog gå och lägga mig. Jag är rätt trött nu nämligen. Jag vaknade för tidigt idag, redan vid 8-snåret. Vanligtvis vaknar jag runt halv tio, vilket känns rätt lagom, haha. Men nu blir det till att krypa till kojs! Natti natti! (Eller god middag till er i Sverige!)

Kommentarer
Postat av: Sara

Kikärtsbiffar var det!:)

Ca 4 st

1 burk kikärtor ca 400 gram

Sedan kan man ha i lite vad man själv vill!

Jag brukar ta 1/2 lök, rivna morätter, 1 msk mjöl och 1 ägg för att de ska hänga ihop lite bättre, jag tror även att man kan ha i någon potatis för det har man ju i köttbullar för att stärkelsen gör väl att det hänger ihop mer. Ärtor skulle jagt ro att du också kan ha i.



Du börjar iaf med att mosa kikärtorna, eller om du har en matberedare, sedan häller du i allt det andra (jag brukar steka löken innan jag har i den)

Sen formar du till bullar/plättar och steker på medelvärme tills de får färg på båda sidorna, så kan man krydda dem hur man vill ha det.



Jätte lätt att göra, lite som omelett, man tar var man har hemma :P Säg till om du testar det nån dag!

2008-12-18 @ 08:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0