Nyår i morgon

22.48 Tisdag

Jag vet inte varför jag inte skrivit något i bloggen idag, trots att jag bara varit hemma och inte gjort ett skvatt. Spelade lite Guitar Hero med mig själv innan, det är i princip allt.

Igår kväll gjorde koreanskan middag till oss. Någon sorst sega rått-liknande risgrejer med en jättekryddig sås. Det var gott, även om jag drack en hel del juice för att svalka mig. Jag har ätit en hel del koreanskinspirerad mat nu, och dessutom älskar jag deras glass! Och billig är den också! 1 dollar är ingenting för en glass liksom.

I morgon är det nyårsafton och jag ska göra INGENTING. Au pairen ska fira med sina kompisar, och hon har inte bjudit med mig, och jag tänker inte bjuda in mig själv. Plus att då blir koreanskan ensam, och jag känner mig lite elak om jag lämnar henne själv. Så eventuellt får vi två gå någon stans och titta på fyrverkerierna och gå hem igen. Inte precis som jag tänkt mitt nyår i Sydney. Förväntningarna var betydligt högre än så. Faktum är att egentligen var alla förväntningar på Australien högre än vad jag hittills upplevt. När jag åkte till Spanien hade jag inga speciellt föreställningar om hur det skulle vara, vilket jag definitivt hade den här gången, och det är inte mycket som slagit in på min önskelista. Var är alla aussiekompisar som jag hade tänkt skaffa till exempel? Varför har det gått en månad utan att jag egentligen gjort så mycket? Vad ska jag ta mig till egentligen?

Kommentarer
Postat av: Mammica

Ja du, vad ska du göra? Jag tror att det hänger på dig själv vad du tar dig för. Sitter du hemma på Levick street, spelar guitar hero och väntar på att några aussiekompisar ska dyka upp blir du nog bara mer besviken. Kan du inte kolla upp vad som händer på hq eller SKUT? Alla kontakter måste utnyttjas, man vet aldrig vad det kan leda till. Vänners vänners vänner... Även om det är svenskar eller backpackers så kanske de har aussievänner. Men räkna inte med att de ska söka upp dig, de är ju på hemmaplan och har sina kontaktnät redan och turister och backpackers finns det ju gott om, du är inte unik.

Så ta dig i kragen och ge dig ut!

2008-12-30 @ 15:53:51
Postat av: Rickard

Jag ska skicka över lite svensk nyårsanda och ta en snapps i ditt namn imorgon :D och så tycker jag att du ska fixa jobbet på IKEA :)

2008-12-30 @ 19:43:01
Postat av: Sara

Hade jagvarit du hade jag skitit i Sidney, åkt ut till landet och tagit ett jobb på någon gård, so what om det hade innebärt att man fått mocka skit eller nåt :p Att jobba på en farm eller hästgård i australien ahde varit ascoolt ;) Jag håller med din mamma, ta dig i kragen och så hoppas vi att 2009 blir bättre!:) Gott nytt år!

2008-12-31 @ 12:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0