Lång dag

Klockan är: 22.00


Jag har blåsor på fötterna som gör skitont. Vänster lilltå har förvandlats till en blåsa hela den. Jag har till och med en gigantisk blåsa under den stackars tån. Anledningen till detta är att jag och Manu har gått, gått, gått och gått hela dagen. Från klockan tolv till nästan nio. Vi har varit i nästan hela Sydney känns det som. Jag har sett Operahuset, Harbour bridge, Bondi Beach och massa annat som jag inte kommer ihåg. Visserligen har jag sett allting från utsidan, men det spelar inte så stor roll.


Vi har i alla fall haft trevligt och jag har pratat både engelska, spanska och svenska. Vi gick nämligen och åt på den svenska pizzerian Sven's Viking Pizza. Personalen var svensk och alla pizzor hade asanamn såsom Balder, Loke, Midgård, Ragnarök osv. Det var gott men jag börjar tro att jetlagen gör sitt med min mage. Jag mår nämligen fortfarande illa och trots att jag är hungrig har jag jättesvårt att äta. Tidsskillnaden för övrigt stör mig inte ett dugg, det är bara magen som inte vill vara med i svängarna.


Jag passade även på att fråga efter jobb på pizzerian, för faktum är att de hade en skylt på fönstret där de sökte personal, och eftersom jag ändå tänkt fråga så tyckte jag det passade ännu bättre. Vi småpratade om lite allt möjligt, mest om mitt hemsamhälle i Sverige eftersom han är från grannsamhället. Men han sa i alla fall att det är många som söker, och de flesta har serveringserfarenhet redan, vilket ju är en fördel. Den enda serveringserfarenhet jag har är en veckas prao på ett bageri i högstadiet, och inte ens då serverade jag, utan det var mest att plocka ihop efter gästerna. Men han sa att jag i alla fall kunde maila honom, så det ska jag ta och göra.


I morgon ska jag på orienteringsmötet. Jag ska gå med de två holländska tjejerna, och efter mötet har jag ingen aning om vad jag ska göra. Jag vill hemskt gärna ha ett eget ställe att bo på, för i morgon måste jag byta rum till ett med 10 sängar. Tre nätter har jag bokat det, mer vill jag helst inte stanna, även om jag tror det kommer bli svårt att hitta något annat till dess. Det kommer att bli jobbigt att dela utrymme med så många, men jag har inte mycket val tyvärr. På torsdag ska jag visserligen inte sova "hemma", för Manu har bjudit mig med på någon sorts fest borta hos sig, och det blir antagligen så att jag sover där med.


Trots att klockan inte är mycket funderar jag starkt på att gå och lägga mig och sova snart. Min mage är i uppror och det lär inte bli bättre inom den snaraste tiden. Jag vill inte byta rum, men har inget val. Det bor två franska tjejer här i rummet, och den ena ska flytta till ett hus i Manly som ligger lite utanför Sydney centrum, och det finns en ledig plats där, vilket jag blev lite sugen på. Det känns som vad som helst är bättre än vandrarhem. Men jag ska kolla på orienteringsmötet i morgon och se om det kan finnas något intressant där.


Nu ska jag in på Internet en sväng i alla fall. Det var smart av mig att skriva i Word först, det sparar jag många dollar på. Sedan får vi se om jag sover, eller gör något annat. Men det känns inte som jag har ork till det. Vi får se helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad innebär orienteringsmöte?

2008-12-02 @ 13:11:19
Postat av: Anna

Det var ett välkomstmöte med en massa information om allt möjligt som kunde vara bra att veta.

2008-12-03 @ 08:50:17
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/
Postat av: Sara

Okej:)

2008-12-04 @ 08:21:36
Postat av: Emily

Hur många timmar är du fel, svenskt perspektiv? Gud vad spännande att se sidney!!!!

2008-12-04 @ 20:35:16
Postat av: Manuel

Hola!!



un día largo? Te aburriste tanto o qué? jajaja



Por cierto cómo escribías el nombre de tu pueblo?



un beso

2009-02-06 @ 17:01:03
URL: http://picasaweb.google.es/ermanu86

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0