Juldag

17.15 Torsdag

Idag är det juldagen och det är då man får sina julklappar i Australien. Pojkarna visste redan i princip allt vad de skulle få, eftersom de redan fått det i förväg. Men av mig och koreanskan fick de varsitt itunes-persentkort på 15 dollar, och mamman fick lite choklad. Vi utbölingar fick choklad, en liten väska, en liten portmonä och en nyckelring. Bild kommer snart. Alla fick samma saker, men i olika färger och tryck.

Vi åt typisk jullunch (kalkon, potatis, grönsaker, sås och sylt och pudding till efterrätt) och sedan har vi sjungit SingStar, jag och yngsta sonen alltså. Egentligen skulle vi allihopa åkt hem till mostern också, men efter lite tragiska omständigheter blev det inte så. Bara mamman och sönerna åkte dit, så jag och koreanskan har sjungit SIngStar tillsammans en stund. Jättekul, för hon var duktig! Vanligtvis bankar jag skiten ur mina motståndare, men hon lyckades till och med vinna över mig en gång.

Nu lagar hon mat, och jag satte mig vid datorn och vilar magen efter all choklad och godis jag ätit. Känner mig jätteonyttig just nu, men det får man väl göra när det är jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0