Hemma hos värdfamiljen

Jag sitter hemma hos min nya familj nu, och jag kanske ska berätta lite om dem.


Det är en ensamstående mamma med två söner på elva och tretton år. De bor lite utanför centrum, men ändå inte allt för långt. Det går tydligen bussar härifrån ofta, så det ska nog inte vara några problems att ta sig in till Sydney för att träffa lite folk.


Mamman hämtade upp mig vid hostalet utan problem, och som tur var hade hon en stor bil så att hon hade plats för min gigantiska väska. Hon verkar trevlig, om än stressad. Sönerna är trevliga hittills, den äldsta har försökt hjälpa mig med att få igång det trådlösa nätverket på min dator. Jag vet inte om det är Vista som krånglar, men det var inte lätt att få fart på Internet i alla fall. (I skrivande stund fungerar det fortfarande inte, jag skriver det här i Word.)


Det bor en koreansk tjej här också, som jag tror var 16 år. Hon pluggar under dagarna men jag har träffat henne nu under morgonen. Dessutom har barnen en tysk au pair som är lika gammal som jag, men eftersom barnen har sommarlov nu antar jag att hon inte kan spendera så mycket extratid med mig. Henne har jag dock inte träffat ännu.


Nu funkar Internet, efter att vi startade om routern och lite så.


Jag tror jag ska packa upp lite saker nu och göra mig lite hemmastadd i mitt rum. Plus att mitt batteri i datorn börjar ta slut, så jag tänkte se om jag kanske kan ladda upp den lite. Men jag ska se om jag kan uppdatera snart igen, om det finns något intressant att säga.


Kommentarer
Postat av: B

Får vi se lite bilder snart?

2008-12-11 @ 14:15:45
Postat av: Emily

Bra att du har den där klockan! Den har jag använt lite nu. Ska presentera ett projekt imorgon inom en tidsgräns och hade inget tidtagarur. Perfekt! :)

2008-12-12 @ 02:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0