Helgen som gått

20.45 Söndag

Det blir ett snabbt litet inlägg nu.

Igår var jag i svenska kyrkan och hjälpte till med Lucia-firandet här. Jag stod i kafeterian och sålde lussekatter, kanelbullar, pepparkakor, glögg, julmust och massa andra saker. Jag tror varenda svensk i hela Sydney var där, för det var full rulle och knökat med folk. Jättetrevligt var det i alla fall.

Innan dess var hela familjen ute på lite shoppningtur och jag gick vilse i ett gigantiska varuhus. Jag skulle kunna gå vilse i min egen ficka, så det var rätt lätt att villa bort mig i det enorma varuhuset. Jag har aldrig sett då på maken. En film fick jag med mig därifrån i alla fall. Flicka hette den, så det var bara tack vare titeln jag la märke till den. Tydligen är det en australiensisk hästfilm, så jag tror jag gillar den.

Meningen var att jag skulle ha hunnit med att klättra uppe på Harbour Bridge med min brittiska väninna, men det blev aldrig så tack vare Lucia. Jag tog förrästen med den koreanska tjejen på det, vilket hon tyckte var intressant. Och hon är väldigt intresserad av att lära sig svenska också.

Idag åkte jag på bussutflykt till Blue Mountains. Det var en trevlig liten tur, fruktansvärt vindigt och blåsigt, men en nice dag i trevligt sällskap. Guiden kunde en del svenska meningar, mestadels fula sådana, men när jag hoppade av bussen för dagen sa han god jul till mig. Rolig liten aussie. Bilder från utflykten kommer senare. Måste sortera upp dem först.

Det var även sista dagen jag kunde träffa min älskade britt. Hon åker till Melbourne i morgon, och lämnar mig kvar i Sydney alldeles ensam. Den elakingen. Vi har verkligen haft jättekul ihop, hon och jag, så kommer bli tråkigt utan henne nu. Men jag får försöka klara mig ändå.

Nu ska jag nog in i mitt rum ett tag. Jag har ingen kontakt i mitt rum, så för att kunna ladda datorn samtidigt som jag använder den måste jag sitta i vardagsrummet, men nu är jag lite trött på det. Eventuellt kan jag titta på min lilla nya film innan jag går och lägger mig.

Kommentarer
Postat av: Emily

Trevlig lucia så här i efterhand! Jag firade i princip ingenting. Festade inte ens!!! har haft en lugn hemmahelg och sovit en massa. Vet inte om du träffade Sammy när du var här, eller jo, tror du frågade honom något om buss till malmö. Han och jag har i alla fall varit väldigt slappa tillsammans hela helgen. Typ glott på tv, snackat en massa, tramsat... Fast igår kväll blev vi något seriösare och bokade bastun. Jag tror jag har börjat bli en bastumänniska! Aja, kanske borde skriva ett inlägg om det istället. :P haha, ha en bra dag!

2008-12-14 @ 17:20:06
URL: http://emsypemsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0