Första morgonen

Nu sitter jag på mitt rum på vandrarhemmet. Jag kom på att jag kan ju skriva inlägg i Word först, och sedan kopiera in dem i bloggen. Då sparar jag ju en massa pengar eftersom jag inte behöver vara inloggad på Internet hela tiden.


Klockan är kvart i nio på morgonen, och halv tio ska jag äta frukost med tjejerna från Holland. Sedan vid tolvtiden ska jag träffa Manu, men jag vet inte riktigt vad vi ska göra, men det blir nog bra ändå.


I mitt rum finns sex sängar, och vi är fem tjejer och en kille, fast två av tjejerna packade ihop sina saker innan i morse, så nu är vi bara fyra. Fast de andra sover fortfarande, så jag försöker skriva så tyst jag bara kan. Jag har bara pratat med killen, för det var bara han som var här när jag kom igår kväll. Han var från England och verkade trevlig i alla fall.


Det finns dusch, toalett och handfat på rummet med. Alla tre i olika små rum. En väldigt smart idé tycker jag, för då blir inte allt upptaget bara för att någon vill gå på toa.


Flyget igår gick bra, och som jag skrev igår satt jag jämte en norrman på vägen ner från London. Vi upptäckte dock inte att vi var skandinaver båda två förrän jag plockade fram mina svenska korsord. Då tilltalade han mig på norska med meningen "Det blir lättare om du sätter på lyset.". Snacka om att jag blev förvånad, för dittills hade vi bara pratat engelska.


På det andra planet från Hongkong satt jag helt ensam i min lilla rad. Sätena satt 2+4+2 och jag satt vid fönstret på ena sidan. Jätteskönt. Men däremot mådde jag så illa så jag funderade på om jag skulle spy på flygtoaletten, men det gjorde jag aldrig. Även om det inte var långt ifrån.


Nu vet jag inte riktigt mer vad jag ska skriva. Det är en halvtimme kvar innan jag ska ner och äta frukost. Jag ska även försöka fixa ett australiensiskt nummer idag, mitt svenska funkar inte här nere, så alla som skickat sms till mig, varför jag inte svarat beror alltså inte på att jag inte vill svara, utan för att jag inte fått några sms.


Men nu ska jag logga in på Internet och kopiera in det här inlägget, samt se om någon är inne på MSN som vill snacka lite skit med mig.


Kommentarer
Postat av: B

Tänk på att när du vaknar på morgonen är det dags för oss att krypa till kojs!

2008-12-02 @ 08:33:47
Postat av: B

Hoppas det går bra för dig i Australien fastän de kör på vänster sida och går omkring med huvudet ner och fötterna upp.

2008-12-02 @ 12:13:12
Postat av: Emily

Hahaha, vilka tips! :D

2008-12-04 @ 20:31:57
Postat av: annie

Underbara australien :) Får jag fråga vad du gör där? ha det!

2009-01-11 @ 09:00:26
URL: http://annelieberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0