Flicka

22.00 Fredag

Jag har precis tittat på en film tillsammans med den koreanska tjejen. Myspys. Vi drack koreanskt kaffe till, vilket var gott!

Filmen vi såg hette Flicka (vet inte om jag nämnde det innan, men tror att jag gjorde det, jag köpte den i alla fall när vi var i varuhuset pga av namnet och att det var en hästfilm). I filmen är Flicka namnet på en häst och de förklarar att det är ett svenskt namn som betyder "young, beautiful girl", vilket ju inte stämmer. Det betyder ju bara "girl", inget annat. Dumma amerikaner. Men den var helt okej och var trevlig att titta på.

Nu ska jag nog snart gå och lägga mig tror jag, och i morgon ska jag och koreanskan antagligen till Taronga Zoo. Jag ska äntligen få se känguru, även om de inte är vilda. Men jag hoppas att jag får se vilda kängrur snart också, det hade varit trevligt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0