Dålig middag

19.20 Fredag

Jag åt en hemsk middag här för en stund sen. Den bestod av kokt potatis, kokta morötter, kokta gröna saker, typ bönor, och kyckling. Kycklingen åt jag naturligvis inte, men det var nära att jag gjorde det. Både morötterna och grönsakerna var superhårda och inte alls färdigkokta. Jag gillade det inte ens ett dugg. Jag menar, hur svårt är det att koka klart några potatisar? Det kan till och med jag göra utan större problem. Och sen att det var fruktansvärt tråkigt för mig att bara äta potatis och grönsaker var inte bättre. Jag hoppas verkligen att det inte kommer se ut så varje dag. Då vet jag inte hur jag ska klara mig.

Jag kommer ju få laga mat själv om jag ska få i mig några vettiga saker. Inte för att ris och tomat är mycket bättre kostmässigt, men det smakade i alla fall betydligt bättre. Jag åt en kiwi till efterrätt, men jag är fortfarande hungrig. Stackars lilla mig.

Kommentarer
Postat av: B

Du får kanske erbjuda dig att hjälpa till med matlagningen?

2008-12-12 @ 09:52:20
Postat av: Sara

Stackars dig! Det är verkligen ett handikapp att inte äta kött!

2008-12-12 @ 12:33:12
Postat av: Mammica

Inte självklart att få bra vegetarisk mat om man bor hos någon som inte vet så mycket om det. Men hos familjen Alv funkade det ju trots allt, med lite kompromisser från din sida. Du kanske ska fråga om du kan få tipsa om lite vegetariska produkter så att du får i dig det du behöver? Drick mjölk och åt ost, det ger i alla fall många nyttigheter!

2008-12-12 @ 21:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0