Blandad info

Jag har precis fixat min australiensiska Internetbank. Det var väldigt smidigt, även om 0 dollar på kontot inte såg så roligt ut, haha. Men det ska ändras så fort som möjligt. Det tar visst lite tid att föra över pengar från andra sidan jordklotet. Lite senare idag ska jag hämta mitt rosa bankkort också, men jag kan ju inte använda det förrän jag har pengar på kontot ändå.

Igår kväll var jag, de holländska tjejerna och den brittiska tjejen på g. Egentligen hade vi tänkt gå ut men det blev bara att vi satt på takterrassen och lyssnade på musik och babblade. Mycket trevligt var det i alla fall.

Jag och den brittiska tjejen lagade mat tillsammans igår igen. Vi gjorde exakt samma sak som dagen innan, fast jag lade till sweet chilli sauce också. VI har kommit fram till att vi måste döpa maträtten och den har fått heta Big, av två olika anledningar. Dels för att det alltid blir en jättebamseportion som jag aldrig klarar att äta upp, och dels för att vandrarhemmet som vi bor på heter Big Hostal, haha.

Under min tid i Australien har jag fått höra två gånger av olika personer att jag ser yngre ut än jag är. När jag och Manu var på upptäcktsfärd frågade en busschaufför om jag var 16. Det för att då betalar man tydligen för barnbiljett, men jag sa att jag var äldre än så, och då la han till att jag bara var strax över 16 i så fall. Men jag är faktiskt 20, och det är inte direkt strax över 16, inte enligt mig i alla fall. Den andra gången var hemma hos Manu på middagen. Då var det en tjej som var 18 och hon trodde att jag var yngre än hon. Jag tar inte det som komplimanger att folk tycker jag ser ung ut, men jag kanske uppskattar det när jag är 30 och ser ut som 21 eller något sånt. Det hade säkert varit trevligt.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra, mer än att vi ska försöka gå på bio ikväll. Vi ska se Australia med Nicole Kidman, det passar ju rätt bra när man är i just Australien. Så nu ska jag checka runt på nätet och se om jag kan få reda på var och när man ska infinna sig på en biograf. Sen får vi se vad som händer.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Grattis på namnsdagen!

2008-12-09 @ 11:15:09
Postat av: Emily

Grattis på namnsdagen!! :D Jag tror jag vet varför de tycker du ser yngre ut. Eller det är allmänt känt att de solar så mycket där nere, i den starka strålningen att deras hud åldras snabbare vilket gör att de ser äldre ut. Men, det tänker inte de själva på för det anser det är normalt och i förhållande ser du yngre ut. För du har väl aldrig hört det i Sverige? Men ta det bra, du har bättre hy än dem och kommer garanterat vara snyggare när du är 40!

2008-12-09 @ 16:20:48
URL: http://emsypemsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0