Andra jobbdagen

21.12 Torsdag

Nu har ännu en dag kommit till ända och jag sitter och pratar med svensken om hästar och ridning och allt möjligt. Han har varit halvledig idag så jag och Vicki skötte utfodringen i morse, sen red svensken två hästar, och sedan var det lunch. Jag har mockat lite, sopat mycket, gjort i ordning hästar före och efter ridning, och precis samma saker som igår.

Jag fick lite skäll idag, men svensken hade förvarnat mig att hon får för sig att skälla ibland, bland annat hade hon skällt på honom för att han hade borstat svansen fel. Mig skällde hon på för att jag ledde in en häst för snabbt i en box. Men för övrigt verkar hon rätt nöjd med mig, men det vet jag inte förstås. Hon kanske får för sig att kicka mig ändå, för det har hon tydligen gjort med andra.

Vi sitter här och babblar för mycket så jag orkar inte tänka på vad jag gjort mer idag. I morgon är en ny dag

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter hemskt att få skäll! Men du kan inte göra mer än ditt bästa! :)

2009-03-05 @ 11:33:04
Postat av: B

En del vill väl sätta sig på sina höga hästar, eller fattar inte att man inte dresserar vare sig människor eller hästar genom att skälla.

2009-03-05 @ 12:46:58
Postat av: Mammica

Lite skäll är du ju van vid hemifrån så det är väl ok. Men tur att det inte var du borstade svansen fel - det MÅSTE man ju förstå att det får man inte göra. Tänk hur en felborstad svans ser ut...

Låter i alla fall som du har det ganska bra, även om du verkar göra skäl för lönen. Är det elevlön du har eller är den alltid lika låg?

Sov gott! Hoppas att fredagen blir utan missöden!

Kram!

Mammica

2009-03-05 @ 12:58:57
Postat av: Emily

wooow, vilken hemsk männika att skälla redan andra dagen! Hoppas du får behålla jobbet!För du vill väl ha det? :)

2009-03-05 @ 22:51:31
URL: http://emilyskabliingenjor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0