Sista timmen i Sydney

08.10 Måndag

Min taxi är bokad. Jag bestämde mig nämligen för att jag inte vill åka buss till tågstationen, dels för att det regnar och jag måste gå i minst 10 minuter (beroende på hur jobbigt det är att släpa på väskorna), och dels för att det antagligen kommer vara fullt med människor på bussen och min väska är stor och klumpig att ha med sig på en fullsmockad buss.

Förresten, min plattång är sönder. Ena plattan har lossnat men det går att sätta dit den igen, även om man får göra det varje gång man ska använda den. Lite smått irriterande.

Om en timme kommer taxin, och jag måste packa klart allting och bära ner min väska till vägen ner för alla trappor. Hoppas jag inte ramlar och slår mig på vägen ner.

Jag är sådär nervös nu igen. Jag har sagt hej då till alla, och är ensam i huset nu. Men jag har lovat att om jag är ledig så kommer jag och hälsar på dem igen. Det är ju inte så långt härifrån trots allt.

Sista timmen i Sydney påbörjas nu. Sedan är det hästgård som gäller till 100% tills jag bestämmer mig för att göra något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0