I morgon smäller det

21.20 Tisdag

Jag har en fruktansvärt konstig känsla i magen och i resten av kroppen också för den delen.

I morgon ska jag åka till den här hästgården. Jag ska antagligen åka hem hit på fredag igen, och spendera helgen i Sydney, men sedan, om jag trivs på gården, kommer mitt hem förflyttas dit. Det är en märklig känsla att flytta från det ställe man bott på i tre månader till något helt nytt. Jag har ju visserligen gjort det innan, men det är ändå jobbigt. Tänk om jag inte trivs?

Jag kan antagligen komma tillbaka hit, om det inte kommer några nya studenter som behöver boende. Då vet jag inte vad jag ska göra.

Jag har packat en del ikväll, men vet inte riktigt vad jag ska ta med mig. Det känns som alla där kommer vara sofsiga i ridbyxor och ridstövlar, och det har jag ju inte precis med mig. Jag nämnde för Vicki (hon som äger stallet) att jag inte hade några skor, och hon sa att jag kanske kunde låna några där, så hoppas jag kan det. Att jobba i ett stall i gympaskor eller flip flops känns inte speciellt lockande. Så frågan är vad jag ska ha för "jobbkläder". Jag vet ju knappt vad jobbet går ut på för att vara ärlig.

Jag har även varit ute och shoppat mat idag. Jag måste ju hädanefter laga all min mat själv och göra alla inköp själv. Blir en stor omställning det också. Från att ha allting i kylskåpet till att inte ha någonting. Det kan bli jobbigt. Men har förberett så att jag i alla fall har mat för de här första dagarna.

Något jag glömde bort idag var att ringa regeringen igen. Jag har städat och lagat massa mat idag, så har inte haft tid till att tänka på något annat. Men det löser sig säkert det också.

Jag tog en paus i bloggskrivandet och gick och pratade med Hee istället. Jag är frukansvärt nervös för i morgon. Tänk om jag inte gillar det? Plus att jag är inte säker på att jag kan använda min kära dator där. Jag tar med den för att testa i alla fall, men i värsta fall är jag nu utan Internet i nästan tre dagar. Utan möjlighet att uppdatera bloggen.

Men nu ska jag nog försöka sova. Ska upp tidigt i morgon för att fixa klart alla mina saker och hinna prata med mina kära föräldrar innan de går och lägger sig ikväll. Så Mammica och B, se till att vara vakna ikväll och ha igång datorn! För nu går jag och lägger mig!

Kommentarer
Postat av: Rickard

du fasa över att vara utan internet i 3 dagar:P tänk på mig.



och oroa dig inte, du fixa det, du är en stark tjej :) kram

2009-03-03 @ 13:28:04
Postat av: Emily

Du fixar säkert att laga mat och handla själv! Riktigt så bortskömd har du inte varit Anna lilla. ;) Hoppas du trivs!!!

2009-03-03 @ 19:09:08
URL: http://emilyskabliingenjor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0