Lördag morgon

07.12 Lördag

Jag har varit uppe i 1,5 timme redan och chattat med de där hemma i Sverige. Kanske gick upp lite väl tidigt egentligen, men det får det vara värt.

Igår var faktiskt en helt okej dag. Svensken var till och med hyfsat trevlig, fast han åkte in till stan innan lunch och kom tillbaka någon gång på eftermiddagen.

När vi kom till stallet igår morse flög det runt en skata inne på kontoret. Den stackaren flög in i fönsterrutorna hela tiden när han ville komma ut i det fria. Till slut lyckades han pricka dörren och kunde fly sitt fängelse. Stackars lilla dumma fågel.

Jag pratade med hovis igår, och han sa att hans kompis var i Hong Kong just nu och skulle komma tillbaka på måndag. Men tydligen så har han precis startat en ny farm och behöver en si så där 15 arbetare. Lite skillnad mot mig och svensken som jobbar ensamma här. Men jag hade ett till snack med min kära boss idag, dels frågade jag om jag kunde få köpa skorna som jag använder här av henne. Jag hade frågat svensken innan om han hade en idé om vad de kunde kosta, och han hade köpt ett par nya själv för 80-90 dollar någonting, men han sa att mina var ett bra märke som säkert kostade 300 nya. Men jag fick köpa dem för 100 dollar, vilket jag tyckte var helt okej för de sitter som en smäck, är snygga och inte speciellt slitna. Hon var på väldigt bra humör just då.

Dessutom sa hon att hon eventuellt kunde betala mig mer om det inte händer fler "klanterier", så det är ju trevligt det också. Även om jag som sagt antagligen ska sluta här, fast det vet ingen om ännu. Vill inte säga något förrän det nya jobbet är mer eller mindre klart.

Igår fixade svensken gasen igen också, så kunde göra riktig lunch, som blev pasta med kokta morötter, ärtor och stuvning, plus tomatsås. Supergott blev det faktiskt.  Middagen blev ris med vegetarisk köttfärs och massa sallad med tomat och gurka och sånt där.

Sedan satt vi uppe lite för länge och tittade på Raising Helen (tror den heter Helens små underverk på svenska) på TV. Har bara hört talas om namnet men inte sett någon trailer eller så för den, men jag tyckte den var helt okej faktiskt.

Idag ska Vicki iväg på brölopp klockan ett, så blir en kort arbetsdag idag, även om hästarna såklart ska skötas om på eftermiddagen också. Det blir ju i alla fall ingen ridning, så jag och svensken ska antagligen åka in till stan och shoppa mat igen. Kan behöva fyllas på lite nu, även om jag siktar på att inte spendera lika mycket pengar den här gången. Ska mest köpa dricka, frukt och grönsaker, och eventuellt någon vegetarisk produkt. Vi får se.

Nu börjar det snart bli dags att gå ut och ge hästarna lite frukost. Hoppas kontoret är utan fåglar idag.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Ha en trevlig lördag!

Jag ska ut och gå...

Kram

Mammica

2009-03-13 @ 23:38:11
Postat av: Anonym

Ja för vi har haft väldigt skönt väder idag! :)

2009-03-14 @ 18:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0