Trevlig kväll igår

09.25 Torsdag

Igår var som sagt en väldigt trevlig dag, i alla fall på kvällen.

På dagen kom hovis hit och skodde ett par hästar, jag hann dock inte prata speciellt mycket med honom eftersom jag var tvungen att jobba en massa och springa hit och dit med hästar hela tiden. Och då menar jag alltså att jag faktiskt sprang. Inte med hästarna så klart, men till dem i hagarna. Jobbigt. Jag fick i alla fall reda på att hans kompis eventuellt hade en ledig plats i nästa vecka, han skulle ringa mig när han visste. Så tills dess antar jag att jag stannar här ett tag till.

Kvällen spenderades alltså med svensken och Vickis sambos dotter som är ett år äldre än mig och svensken, hon körde oss till ett samhälle/stad eller vad fasen det är som heter Woy Woy där vi käkade middag på en restaurangpub. Köttätarna åt t-bone (en stor äcklig stek) medan jag åt en supergod veggie burgare. 8,90 betalade jag för det, och det kändes som det var värt det, jag blev mätt och jag slapp laga mat själv. Lyxigt. Plus att tjejen bjöd oss andra på tre australiensiska öl under kvällens gång. Vi hade i alla fall en trevlig afton tillsammans och när vi väl kom hem stupade jag i säng direkt och var rätt trött när jag vaknade i morse.

Hoppas dagen idag blir mindre stressig än igår. I morgon börjar helgens tävlingar i Castle Hill (ungefär en timme härifrån). Ska bli spännande att se hur det går till, men är rädd att hon ska hitta femton miljoner saker att skälla på mig för inför allt folk. Bara att hoppas på att det går bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0