Skatteregler

21.28 Måndag

Vad jag nu funderar på är skatt. Ett så jätteroligt ämne att sitta och fundera på och försöka få fram information om. Eller inte.

Frågan är om man bör skatta om man jobbar på den där hästfarmen. Jag frågade aldrig om de där 300 var före skatt, eller hur hon betalar det. Jag vet inte hur reglerna är i Australien, och är för trött för att på riktigt orka läsa igenom vad som står på regereingens hemsida. Jag har skummat, men inte hittat något om några undantag. Det står bara att som icke-resident ska man betala skatt på varenda dollar man tjänar.

Det kanske blir ett nytt regeringssamtal i morgon för att kolla upp det. Säger de att man måste skatta på det, och det kommer fram att "farmen" inte betalar skatt på sina anställdas löner, ja, vad gör jag då? Att jobba svart har inte direkt stått på min önskelista. Fast å andra sidan, vad kan jag göra åt det? Jag antar att majoriteten av de jobb jag sökt fungerar på samma sätt. Får helt enkelt se vad samtalen i morgon resulterar i.

Nu ska jag nog gå och lägga mig. Är trött efter att ha städat en MASSA idag. Mamman var hemma hela dagen, fruktansvärt ovanligt, har aldrig hänt innan, och jag städade hela tvättsugevrån. Det var ett ständigt nysande eftersom det var ett tjockt lager damm precis överallt. Men nu är det skinande rent i alla fall!

Fast mamman såg en råttsvans under diskhon i köket. Mysigt värre.

Kommentarer
Postat av: B

Kul kompis för Billy?

2009-03-02 @ 11:39:04
Postat av: Sara

Har du skattat när du har jobbat som au pair?

2009-03-02 @ 14:54:44
Postat av: Mammica

Bara en råttsvans? Tur att det inte var en hel råtta :-)

Säger som B - det är väl något för Billy att roa sig med?

2009-03-02 @ 19:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0