Skällande

21.50 Söndag

Jag glömde skriva att Vicki skällde på mig idag igen. Men jag vet egentligen inte varför. Jag hade precis öppnat en fodersäck med en sax och lagt den jämte mig. Då kommer hon och skriker att saxarna måste tillbaka till lådan på kontoret och att de inte får ligga i stallet. Men jag stod ju och hällde i innehållet i säckarna på sin plats och hade inte hunnit så långt ännu. Helt onödigt.

Det var något annat hon klagade på också, men det minns jag inte vad det var.

Men i morgon får jag förhoppningsvis reda på om jag kan jobba på det andra stället istället. Frågan är i så fall när jag kan sluta här. Hon har inte sagt något om någon bestämd uppsägningstid, men känns elakt att säga till en dag innan. Plus att hon har redan pratat om helgen som kommer då det är tävligar varenda dag. Hade kanske varit intressant att vara med på, men samtidigt vet jag inte om jag vill det. Alla andra är redan så tighta (alla småtjejer plus svensken) och jag känner mig som en äkta utböling när jag är med dem. Så vi får se hur det blir med det hela.

Nu ska jag babbla lite med mor min, och sedan sova.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Säckarna kanske ska öppnas med något annat än sax...? Kniv, nagelklippare, ...?

Några dagars uppsägning kan du väl kosta på dig, men egentligen tycker jag att du kan ge dig iväg snabbare än så. Men om hon ger dig full lön så kan du ju överväga hur många dagar du stannar.

2009-03-15 @ 19:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0