Shopping och lite jobb

21.25 Måndag

Jag tänkte börja med att säga: Nej, jag är inte upprörd på något sätt över att min riktiga familj är hemma i Sverige. Jag vet att jag kommer träffa dem (er) om bara några månader, och dessutom har vi ju näst intill daglig kontakt ändå. Det betyder dock inte att jag saknar dem (er), även om jag kanske inte reflekterar över det så ofta.


Nu tänkte jag dra min shoppinglista för idag, eller rättare sagt, vad jag köpte idag. För jag och svensken åkte och shoppade inne i Gosford idag. Och det här var vad jag fick med mig hem:


2 l mjölk = 4,77

1,25 l Seven Up = 1,00

500 ml juicekoncentrat = 0,99                 

1 röd paprika = 1,30 (4,98/kg)

375 g pasta x 2 = 1,50 x 2 = 3

3 tomater = 1,73 (4,98/kg)

1 gurka = 1,98

100 g sallad = 2,49

3 bananer = 1,59 (2,98/kg)

3 kiwis = 1,20

Potatis = 4,98

1 kg müsli = 5,29

650 g rostebröd = 1,09

400 g bönor på burk = 1,20

300 ml ketchup = 1,44

300 g (4st) vegetarisk schnitzel = 4,99

250 g (2st) vegetarisk burgare = 3,79


Jag tyckte jag fick ihop rätt mycket till en helt okej summa, 42,83 dollar, dvs ungefär 200 spänn. Det här, plus vad jag redan hade, kan jag antagligen leva på ett hyfsat bra tag. Det är bara mjölken som eventuellt inte kommer räcka en hel vecka, fast jag klarar mig utan mjölk också.


För övrigt har dagen varit helt okej. Taxin i morse var 10 minuter sen, men jag hade gott om tid till tåget i alla fall. Svensken kom och hämtade mig i Berowra och sedan började jag jobba direkt. Inget speciellt som hände idag, mer än att eftermiddagen var fruktansvärt slapp. Vicki red alla hästar (alltså alla som skulle ridas, inte alla 24 som finns här) före lunch (som för övrigt blev en sen sådan, vi slutade inte förrän efter 14.30), och när vi fixat lite småsysslor som att fixa morgonutfodringen, släppa ut en häst och städa upp i stallet, åkte vi och shoppade.


När vi kom tillbaka var det bara att byta plats på några hästar i hagarna, och dagen var över. Jätteskönt med en sådan mjukstart på veckan. Jag räknar dock med att morgondagen blir betydligt mer hektisk, det kan knappast bli mycket lugnare än så här i alla fall.


Dessutom har det regnat största delen av dagen. Inte så där jättekul att springa runt och hämta hästar och bli blöt, men det är sådant man får ta.


Ikväll har vi tittat på Biggest Loser och So you think you can dance. Som sagt, skönt med en slappekväll. Och jag har förresten städat mitt rum från topp till tå, dammsugit överallt, golv, väggar, tak, så nu kan jag nog anse mig som boende i det här lilla minirummet. Lovar att lägga upp bilder när jag orkar. Internet här är segare än segast (segare än i Sydney!), så vi får väl se hur snabbt det går.


Nej, nu har jag skrivit alldeles för mycket för idag. Och jag ska nog snart borsta tänderna och gå och lägga mig. Kanske äta ett äpple för att rensa tänderna först. Ikväll åt jag förresten makaroner med en svamptomatsås som fanns här i skafferiet sedan innan, oöppnad alltså. Gott. Och till lunch åt jag en burksoppa som jag kryddade med extra spaghetti. Mumsigt. I morgon vet jag inte vad det blir, får tänkt ut något. Nu har jag ju i alla fall en hel del grejer att jobba med i köket.


Och nu ska jag gå och ta det där äpplet. Tjipp och hej!


Kommentarer
Postat av: Sara

Fick du mitt recept jag skickade på facebook?? :)

2009-03-09 @ 13:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0