Nattsamtal med tidsskillnad

08.29 Onsdag

Gud var irriterad man blir på Internet ibland alltså. Innan frukosten skrev jag ett inlägg, men jus då bestämde sig Internet för att lägga ner. Och inte sparades någonting heller. Irriterande!

Igår gick jag i alla fall och la mig efter att ha tittat på Aussie Ladette to Lady som slutade vid 22.30 (det var för övrigt näst sista avsnittet där de krönte vinnaren, och i sista avsnittet får vi en follow up på vad som hände när de kom tillbaka till Oz). Jag somnade rätt snabbt, men sedan mitt i natten ringde telefonen. Jag hade ingen aning om vad klockan var och var helt yrvaken, så jag bara tittade på numret utan att svara. Sedan ringde det igen och då lyckades jag svarar, vilket var bra, för det var Jeremy som ringde från Northern Territory. Han hade inte koll på att jag eventuellt sov när han ringde, eftersom det är tidsskillnader runt om i Australien. Klockan här var strax efter 23, så jag hade inte hunnit sova mycket mer än en halvtimme. Vi hann bara prata i fyra minuter lite drygt, sedan ville hans kompis ha tillbaka sin mobil igen. Men det var jättekul att prata med honom igen.

I morse när jag vaknade tänkte jag på det här med tidsskillnaderna i Australien. Jag visste att det var två timmar mellan Sydney i öst och Perth i väst, och trodde att det var en timme där emellan också, men nej, det är det minsann inte. Jag tänkte försöka fixa en fin liten karta eller två för att visa tidsskillnaderna, för det är inte enkelt att hålla reda på, speciellt om man inte är van vid att ha femton miljoner olika tider (inte samtidigt, men ni ska få se).

Utfodringen i morse gick bra. Vi fick en ny häst igår, men det tog inte speciellt  mycket längre tid att ge honom mat också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0