Lördag kväll

21.03 Lördag

Så, hur blev nu den "slappa" dagen då? Vicki skulle ju iväg på bröllop vid ett, så hon hann bara rida två hästar idag. Så det var rätt lugnt på förmiddagen där. Men jag träffade en ny tjej här i stallet som inte var i fjortonårsåldern som alla andra, utan hon gick på universitet och är alltså runt min egen ålder. Hon frågade om jag ville hitta på något någon dag, åka till stranden till exempel, och det var jag ju kvick på att säga ja till. Nya kompisar som verkar trevliga är ju alltid kul. Och hon verkade trevlig också. Så jag ska fråga Vicki om jag kan få en ledig dag nästa helg så kanske jag kan åka och sola innan hösten tar över.


Vädret idag har varit konstigt, eller ja, normalt kanske egentligen. Men på dagen var det supervarmt i alla fall, och efter 15 sopade jag ihop en massa grenar och kvistar, och till det hade jag på mig mina äkta farmkläder, dvs jeansshorts, vitt linne, rosa skjorta och min älskade hatt. Jag kände mig som en i McLeod's Döttrar och trivdes superbra i det. Gillar äkta farmliv mycket mer än hopphästliv. Och nu började det regna och åska. Och det är så där kvavt och kvalmigt och äckligt.


Jag och svensken var och shoppade nu i eftermiddags också. Trots att det kändes som jag köpte färre saker idag kom jag ändå upp i 41 dollar. Men det berodde nog på att jag råkade köpa med mig lite choklad också. Måste sluta med det. Det kostar massa extra pengar.


Annars finns det nog inte så mycket mer att säga tror jag. Lunchen idag bestod av spaghetti i olika färger med vegetariska schnitzlar och sallad med tomat, paprika och gurka. Mumsigt. Ikväll blir det minibaguetter i ugnen tror jag. I morgon har jag tänkt försöka göra en potatisgratäng, men kom precis på att jag glömde köpa grädde. Fast det går nog lika bra utan hoppas jag. Man kanske kan göra en stvuningsredning på smör, mjöl och mjölk för att få det krämigare?


Just nu sitter vi och tittar på Runaway Holiday med Robin Williams på TV, kanske inte den bästa av filmer, men tycker den är rätt okej ändå. Men det tycker inte han, men det struntar jag i.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Det måste kännas lite lustigt att det börjar bli höst i typ april väl? Helt tvärtom mot hemma liksom.



Jag beundrar hur bra du är på att laga mat, du verkar typ grymt bra på att improvisera ihop saker.

2009-03-14 @ 14:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0