Ledig dag kanske

08.59 Måndag


Utfodringen gick som vanligt rätt smärtfritt förbi.


Igår pratade Vicki om att vi skulle ha varsin ledig dag i den här veckan, svensken och jag, så jag frågade honom i morse vilken dag han tänkte ta. Men han sa att han inte får ut något av en ledig dag och att han måste rida i alla fall. Vilken fjäskis tänkte jag. Det finns ju massa man kan göra på en ledig dag. Åka till stranden eller något. Jag själv hade tänkt åka in till Sydney i så fall. Dels har jag ju ett brev som väntar på mig, dels måste jag (vill jag) ändra adressen som min bank har (plus Ame till Anna) från HQs adress till min värdfamiljs. Smidigare så. Och så det viktigaste skälet, att träffa Hee och familjen igen.


Problemet är att då måste jag köra in till Berowras tågstation själv och att köra på vänster sida är fortfarande rätt skrämmande. Jag har ju bara gjort det en gång, och det var på en raksträcka. Dessutom måste bilen tankas, och det vet jag heller inte om jag klarar av. Men jag VILL till Sydney, så det får ordna sig på något sätt.


Idag får jag som sagt förhoppningsvis reda på nyheter om det andra jobbet, men jag vet inte om jag ska stanna till tävlingarna i helgen. Det känns som hon kommer ha femhundra miljoner anledningar till att skrika på mig då och ge mig order hit och dit, och jag känner inte för att bli hunsad runt som Askungen (vem jag ofta tänkt mig själv som när jag går runt och sopar hela tiden).


Kommentarer
Postat av: Elise

åh min kompis bor också i Australien nu :D

sån fusk asså :P

2009-03-15 @ 23:02:43
URL: http://lisessa.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch, jag skulle inte klara av att köra på vänster sida av vägen!

2009-03-15 @ 23:04:55
URL: http://ertansara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0