Långt och försenat inlägg

06.26 Fredag

Det här är också ett inlägg som skrivits en dag innan det publicerats. Jag sa till svensken att jag ville ha Internet nu på morgonen, men jag tänkte att han kunde ha gett mig det på kvällen. Men nu blev det inte så, utan han la ut det på en fåtölj (jag fick leta som en galning efter det eftersom vi sa att han skulle lägga det på bordet) till mig efter att han gått och lagt sig (efter att jag gått och lagt mig också alltså). Så allt som står som "idag" borde alltså ha ändrats till "igår", men eftersom jag är för lat för att gå igenom inlägget en gång till, så får ni tänka på det själva medan ni läser det.




Och så var den här dagen slut också.


Det har varit en ganska så hektisk dag, fast ändå inte. Förmiddagen var väldigt lugn medan eftermiddagen var desto mer fullspäckad. Ingenting intressant som hänt idag egentligen, utom att jag fått min första lön. Jag hade ett snack med Vicki, eller ja, hon hade ett snack med mig kanske man ska säga, och sa att hon bara ger mig hälften av de 300 eftersom jag inte rider och hon anser mig för grön för att få samma lön som svensken.


Detta, tillsammans med att jag stör mig mer och mer på honom, svensken alltså, har gjort att jag seriöst har tänkt på att byta jobb. Jag hörde av mig till hovis idag, men jag var aldrig ensam så jag kunde prata med honom idag. Han ville inte att jag berättar för svensken att han hjälper mig, eftersom han var rädd att Vicki skulle få reda på det och på så sätt hamna i trubbel. Och det vill vi ju inte.


Vad jag stört mig på svensken idag var bland annat att gasen i spisen tog slut vid lunchtid, och jag hade ingen aning om hur vi skulle fixa det. Han verkade inte ha det heller, eftersom han inte fixade det, så jag tänkte att vi skulle ta det med Vicki senare. Min lunch hade egentligen tänkts bestå av pastasallad, men nu blev det bara sallad istället. Inte så gott att äta okokta makaroner. När vi slutade jobba var klockan sen och han var tydligen tvungen att åka in till stan för att köpa en mp3-spelare innan de stängde. Just idag. Jag frågade honom om han inte kunde fixa gasen (för han hade kläckt ur sig att vi måste byta gasflaskan som stod utanför dörren) innan han åkte, men det hade han inte tid med. Han sa åt mig att jag kunde gå och leta reda på en skiftnyckel under tiden, så det gjorde jag, men hittade ingen. Jag väntade och väntade och när han äntligen kom tillbaka gjorde han det med en McDonald'spåse och det hela slutade med att jag fick mikra mina pommes frites och en vegetarisk schnitzel. Jag hade egentligen tänkt steka den, men nu fick det bli mikrovågsugnen istället, eftersom han inte orkade fixa gasen när han kom hem. Så irriterad man kan bli på honom. Han hade ju kunnat fixa det direkt efter lunchen istället, men nej då, vad Anna äter spelar ingen roll.


Plus, det är alltid jag som tömmer diskmaskinen och jag städade upp på diskbänken idag. Han sprejar livet ur myror hela tiden, så det ligger massa äckliga svarta, ihopkrympta myror överallt, eller låg, rättare sagt, för jag har trollat bort dem nu. Det var så äckligt och motbjudande att ens vara i närheten av dem ju.


Men nog om det nu. Hee skickade ett sms från Sydney idag och sa att jag hade ett brev som väntade på mig där. Vem är det som skickat brev nu när jag inte bor där längre? Det är inte speciellt många som har min Sydneyadress, men jag har mina misstankar om vem det kan vara ändå. Jag får väl försöka ta mig in till Sydney så snart som möjligt, för nu är jag ju jättenyfiken på vad det står i det där brevet.


Åh, en annan sak, fast en trist sådan. Min vietnamesiske kompis meddelade mig idag att han inte kan åka till Vietnam i maj längre. Så nu har jag ingen aning om vad jag ska göra i maj. Spendera 2,5 veckor i Japan istället för 1 som det var planerat? Eller åka någon annanstans själv? Äsch, jag får ta en funderare på det och se vad som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0