Första jobbdagen

20.14 Onsdag

Jag har Internet här, så fruktansvärt skönt!

Det har varit en helt okej dag, mycket att ta in i skallen bara, så därför har jag rätt rejält ont i huvudet just nu. Och hade bara med en panodil, så får se om jag överlever tills jag kommer tillbaka till Sydney igen.

Jag blev hämtad på tågstationen av Vicki och sedan var det dags att komma in i jobbet. Jag fick låna ett par skor som passade perfekt, eftersom flipflops kanske inte är det bästa att jobba i. Jag har fått sätta på täcken på hästarna, putsat träns efter varje gång hon ridit en häst, tagit hand om hästar när hon ridit, gjort i ordning hästar åt henne, och sånt där. Jag är fortfarande inne i ett elevstadie och jag känner mig lite halvt förvirrad, men den svenske killen verkar trevlig, så det går nog bra.

Huset är rätt okej också. Lite slitet och gammalt och skulle behöva en upprustning, men det duger ändå. Det mesta finns här och ingår i lönen, tvättmedel, matolja, salt och sådana saker. Så det enda jag behöver köpa själv är mat, och det ska jag väl ändå klara av antar jag. Gäller bara att vara lite fantasirik, vilket inte känns som min starka sida i köket. Men det går nog bra det också.

Just nu väntar jag på att House ska börja och sluta, så att jag kan gå och lägga mig efter det. Plus att jag gärna vill ta ett snack med svensken innan också, han är fortfarande ute någonstans. Känner mig rätt slapp som ligger i sängen och bloggar, men de sa "vi ses i morgon" så jag gick in.

Jag har förresten fått några blåsor på händerna som gör ont, efter att ha sopat en massa. Hästarna går för det mesta ute, så det är inte mycket mockning i jobbet, även om jag mockade en utav boxarna idag. Men sopa däremot, det har jag gjort idag. Visste inte att det var så utmattande att sopa!

Nu ska jag nog fixa med mina kläder och lägga in de i skåpet ellet något. Eller bara fixa dem i ordning och ha dem i väskan. Har inte bestämt mig än, men just nu ligger allting i min säng, och där vill jag helst ligga ensam, utan massa kläder överallt, när jag ska sova.

Allt som allt, det verkar rätt okej här, så ska tänka över hur länge jag vill stanna här. Svensken tipsade mig om ett annat ställe, ett farmställe där de tydligen har Natural Horsemanship också, så ska kolla upp det lite noggrannare och eventuellt höra av mig till dem. Där kan jag antagligen få det andra visumet, vilket hade varit toppenbra.

Kommentarer
Postat av: Sara

Allt låter jättebra! Lite slitigt dock! Men en kul erfarenhet!

2009-03-04 @ 12:32:06
Postat av: Mammica

Titta på www.arla.se för att få mattips! Där finns förslag, även vegalternativ, varje dag.

2009-03-04 @ 21:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0