Försenat inlägg

08.49 Torsdag

Det här skrev jag igår kväll, men svensken hade ockuperat Internet (vi har en dosa som ska sättas in i USB-uttaget, och han har lånat en av ägarnas datorer, och jag har ju min egen), och jag orkade inte ta Internet ifrån honom. Men han hade det under hela eftermiddagen och kvällen, och den här morgonen ockuperade han det också. Jag börjar bli lite smått irriterad på honom för flera saker.



God kväll bloggläsare!


Idag har varit en ovanlig dag. Hovis har varit här. Hovslagaren alltså. Jag fick hjälpa honom en hel del, och svensken fick sköta det mesta med ridningen, även om jag tog hand om två hästar som blivit ridna.


Hovis var en väldig trevlig prick och jag hade riktigt roligt med honom. Jag blev inspirerad av honom (blev väl egentligen det redan på Leconfield) så funderar nästan på att satsa på att bli en hovslagande veterinär, eller något i den stilen. Hovslageri är ett gammalt hantverk som kräver sin man (eller kvinna). Jag frågade honom om det var svårt, och han sa att det är viktigt att tränas på rätt sätt. Så varför inte? Anna som hovslagare kanske? Helst i kombination med min framtida egna veterinärpraktik alltså. Två egna små företag. Låter inte helt fel i mina öron.


Jag fick till och med hovis nummer. Han hade någon kompis som hade en gård någonstans här i närheten, och han sa att om jag behövde nytt jobb kunde jag höra av mig till honom. Kan vara bra att ha i baggaget. Kontakter är alltid bra. Funderar till och med på att skicka ett sms till honom ändå, bara så att han inte glömmer bort vem jag är alltså, haha.


Det enda dåliga med dagen var att jag hade bara 40 minuters lunch eftersom jag var tvungen att vänta på att hovis skulle bli klar med en häst så jag kunde släppa ut honom i hagen (hästen alltså, inte hovis). När jag stod och skalade potatis kom svensken och sa att vi skulle hämta in två andra hästar, fick jag ännu mindre tid till min mat. Han hade förresten tagit lunch tidigare än jag, eftersom det inte behövdes två för att vänta på hovis och han skulle rida en häst efter lunch.


Min lunch bestod förresten av två supergoda vegetariska hamburgare (bröd, paprika, sallad, burgare, tomat, gurka och tomatsås) och egna pommes frites. Mums! Det gäller att försöka variera sig så gott det går och inte äta pasta varenda dag. Igår kväll åt jag förresten en halv pizza (med extra tomatsås, ananas, krydda och ost) och tre morötter till efterrätt. Jag kände mig som en häst där jag satt och knaprade på mina morötter. Men de är ju så goda! Förstår att hästar gillar dem också.


Nu har det här blivit ett långt inlägg, men det är ju det enda hittills idag. Har verkligen inte haft tid att skriva något, och då blir det lite längre.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja man borde bli hovslagare! Det är ju brist på det säger dom! Hon i Skogsgärde hade svårt att få tag på nån! Så de dom trakterna, Hornis, hade dte kanske lönat sig! ;) Det är säkert tungt dock, man ska stå och försöka hålla hovar på bråkiga hästar! :P

2009-03-12 @ 07:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0