Kartor

Jag har gjort två små jättevackra kartor för att visa hur jag just nu har det, och hur jag skulle vilja ha det.

Här har vi som det är nu:



Från Sydney till Hongkong.
Från Hongkong till Tokyo.
Från Tokyo tillbaka till Hongkong.
Från Hongkong till Hanoi.
Från Hanoi ännu en gång till Hongkong.
Och från Hongkong till Köpenhamn.

Någon mer än jag som tycker det verkar tidskrävande att åka till Hongkong varenda gång?


Här kommer det som är närmast det ultimata:



Från Sydney till Hongkong.
Från Hongkong till Tokyo.
Från Tokyo direkt till Hanoi.
Från Hanoi till Hongkong.
Och från Hongkong till Köpenhamn.

Det jag vinner är alltså alla tur och retur-resor med mellanlandningar i Hongkong. Frågan är bara om det är lönsamt mer än tidsmässigt.

Yas kollade upp biljetten Tokyo-Hanoi, och en t/r-biljett var hälften så dyr som en enkelbiljett, så då borde man ju kunna köpa en returbiljett men bara utnyttja den åt ena hållet. Därför är jag positiv att det går att göra så även mellan Hongkong och Tokyo, samt mellan Hanoi och Hongkong. Det skulle vara mitt drömscenario.

Nästan i alla fall. Den ultimata drömmen är så klart att åka direkt från Hanoi till Köpenhamn, men det tror jag är lite för optimistiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0