Jobba och högstadiebesök

Idag har jag inte så mycket att utföra var gäller min resa. Däremot har jag hela eftermiddagen uppbokad ändå. Jag ska nämligen vara duktig och jobba lite.

Det är så att jag jobbar som frivillig i Röda Korsets second hand-affär Kupan i ett samhälle här i närheten ibland. Vanligtvis bara på lördagar, men idag behövde de extra hjälp, så då får jag ta och ställa upp. Så mellan 13 och 18 kommer jag vara uppbokad i affären. Hoppas på många kunder så det är full rulle hela tiden. Det är då det är som roligast!

Dessutom tänkte jag ta en tripp till min gamla högstadieskola. Där har jag inte varit och hälsat på sedan någon gång i ettan på gymnasiet, vilket känns som en hel evighet sen. Jag kan knappt räkna ut hur många år sedan det var, men hm, det måste ha varit drygt fyra år sedan jag slutade högstadiet. Fast det känns som ännu fler år sedan. Det finns inte så många kvar av mina gamla lärare, så det kanske är därför det känns extra långt bort i tiden. Trots detta ska jag alltså åka dit och säga hej, för en utav mina absoluta favoritlärare är fortfarande kvar, men det lär han inte vara så många år till, så det är bäst att passa på när jag ändå är i samhället en vardag. Jag hoppas bara på att han är där och att han inte är sjuk eller något. Det skulle vara sådan otur och bad timing så det finns inte.

Men nu ska jag i alla fall göra mig lite i ordning innan jag åker iväg om ett par timmar.

Kommentarer
Postat av: Emily

4½ år om man ska vara exakt! Haha, jag var ju också med den gången när du hälsade på. Fick testa på att gå ert "varv". :)

2008-11-27 @ 18:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0