Försäkringskassan och resebyrån

Jag har faktiskt varit duktig och redan gjort hälften av sakerna jag skulle göra idag.

För en halvtimme sedan ringde jag resebyrån och frågade om biljetten, och hon skulle ringa tillbaka senare med besked. Så det sitter jag bara och väntar på nu.

Alldeles nyss pratade jag med Försäkringskassan, men de har ingen vidare koll på någonting känns det som. Jag skickade mail till dem i början av november, och då fick jag bättre svar än på telefon. Jag fick prata med två olika personer, den första sa att han skulle skicka ett intyg på att jag är med hos dem, och den andra kvinnan sa bara att det gäller för en tillfällig vistelse, och att det är de australiensiska myndigheterna som bestämmer det. Men jag kan inte tänka mig att en Working Holiday-vistelse är annat än en sådan eftersom visumet bara gäller ett år och går inte att förlänga.

Om en knapp timme ska jag till optikern, och därefter till banken som ligger bara mitt emot. På vägen hem ska jag även gå inom frisören och kolla om hon har tid att klippa mig någon dag i veckan. Har hon inte det får jag helt enkelt strunta i det och klippa mig i Australien istället. Det är ju inte hela världen, och klippningen ligger inte som prio nummer ett ändå så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0