Biljettlängtan

Jag både längtar och inte längtar tills jag ska åka. Jag längtar därför att jag vill ut och göra något nytt, träffa nya människor och upptäcka världen. Men samtidigt vill jag inte iväg helt ensam, utan jag vill bara vara i Lund med EmsyPemsy, haha. Mina tankar är alltså ett virrvarr av känslor, men jag hoppas det blir perfekt när jag väl är där.

Det är alltså lite problems med biljetterna i maj, och jag väntar fortfarande på att resebyrån ska höra av sig. Det hade ju varit trevligt att veta om de kan hitta på något bra åt mig. Själva grejen är att jag ska åka på en så kallad halvårsbiljett, som är ungefär 2500 kr billigare än om jag åker på en ettårsbiljett, men för att göra det måste jag åka från Hongkong (det flygbolag jag åker med till Australien mellanlandar alltid där) senast 29:e maj, men jag hade velat vara i Japan och Vietnam till runt den 5:e juni. Så uppdraget resebyrån fick av mig var alltså att försöka ordna det hela på något smidigt sätt. Det är alltså därför jag just nu kollar mailen femhundra gånger om dagen, lite jobbigt, men så blir det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0