Tråkig kväll

22.15 Lördag

Nu är jag lite småsur, eller vad man ska kalla det.

Den tyska au pairen som bor här skulle visst ut ikväll och hon frågade inte mig om jag ville följa med. Hon nämnde det när vi åt middag innan, och då hade hon inte bestämt sig om hon skulle ut eller inte, men nu gick hon i alla fall. Jag hade gärna hängt på, men samtidigt vill jag ju inte vara för klängig heller.

Den koreanska tjejen och jag kommer jättebra överrens, men hon är tyvärr för ung för att vara ute på nätterna och busa.

Så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag är ju bara hemma och gör ingenting, och även om det är skönt är jag trött på det. Det var ju precis så här jag hade det i Sverige när jag åkte, och jag orkar inte leva ett så tråkigt liv just nu. Jag vill att det ska hända lite saker.

Man kan väl hoppas att något av alla ställena jag sökt jobb hos (helst caféet) hör av sig och att jag träffar trevliga människor där. Man vet ju aldrig. Nåja, det tjänar ingenting till att klaga på mitt händelsefattiga liv, det blir inte direkt roligare för det.

Kommentarer
Postat av: sara

Skulle inte organisationen hjälpa dig mer? Jag tycker det låter som bortkastade pengar, de enda de verkar ha hjälpt dig mmed är boende?

2008-12-20 @ 13:51:26
Postat av: Birgit och Mats

Hej Anna!

Vi vill önska dig en god jul och ett gott nytt år "down under". Vi läser din blogg ibland. Förstår på dig att du har tråkigt ibland. Håll modet uppe! Du får nog snart jobb på något ställe. Annars får du resa runt lite, det måste vara ett spännande land. Vi ska vara hemma i jul bara vi fyra. Vi brukar vara tillsammans med antigen Mats eller min familj, men så inte i år. Nyårsafton har vi inviterats till nån du känner i Torup!

Lycka till!

Hälsningar Mats och Birgit, Erik och Björn

2008-12-20 @ 22:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0